Friss Hírek
A Z GENERÁCIÓ LIKE-OLJA, HA LIKE-OLJÁK
- Részletek
- Kategória: GloboTV hírek
- Készült: 2016. augusztus 02. kedd, 15:49
- Megjelent: 2016. augusztus 02. kedd, 15:49
- Találatok: 1453
Közösségi média: ez az a világ, amely mellett két generáció, az Y és a Z nőtt már fel. De mégis mi motiválja az embereket, hogy életük szinte minden mozzanatát megosszák a nagyközönséggel? Mit jelent egy-egy lájk? A 18 éven aluliak, vagyis a Z generáció tagjainak körében a lájk mélyebb jelentéssel bír, mint az Y (19-32 év) generációsok körében. A 18 éven aluliak esetén a sok kedvelés egyenlő a népszerűséggel és azzal, hogy az embert sokan szeretik - derült ki Nguyen Thi Hai Yen, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar marketing mesterszakos hallgatójának kutatásából.
Az egyetemista azt is vizsgálta, hogy a közösségi oldalak hatására az Y és Z generáció jobban meg szeretne-e felelni a szűkebb környezetének és másoknak. A vélemények alapján, a 18 éven aluliak közül többen is szokták retusálni vagy effektelni a képeiket, mielőtt feltöltik valahova. Ezeket elsősorban azért csinálják, hogy elfedjék a szépséghibákat, a kevésbé szép részeket eltüntessék. A fiatalok nem maguk miatt retusálnak a képeken, hanem azért, hogy mások ne lássák a hibáikat. Ez a megfelelési kényszer egy szintje, hiszen mindenhonnan a tökéletes nő és férfi képét sugallják a társadalomnak. Bebizonyosodott az is, hogy mindkét generáció tagjai pozitív énkép megjelenítésére törekednek a közösségi oldalakon. A kutatásából kiderült, hogy mindkét generáció döntően napi rendszerességgel látogatja a közösségi oldalakat, elsősorban kapcsolattartás céljából. Az egymással való kommunikációra használják a közösségi médiát, de a Z generáció nagyobb felhasználói aktivitást mutat az Y generációnál. Ebből következik, hogy hajlandóbbak megosztani tartalmakat, legyen szó akár képről, állapotról, videóról, vicces bejegyzésről vagy érdekes hírről (A fotó illusztráció, forrása: cdn.skilledup.com)