Friss Hírek
SZERENCS PÉNZÜGYI VAGYONGAZDÁLKODÁSA SZABÁLYSZERŰSÉGÉNEK ELLENŐRZÉSE
- Részletek
- Kategória: GloboTV hírek
- Készült: 2016. április 12. kedd, 12:30
- Megjelent: 2016. április 12. kedd, 12:30
- Találatok: 1744
Az Állami Számvevőszék lezárta Szerencs város pénzügyi és vagyongazdálkodása szabályszerűségének ellenőrzését. A számvevőszéki jelentés szerint 2011-2013 között az Önkormányzat pénzügyi egyensúlya csak a működőképesség megőrzését szolgáló kiegészítő támogatásokkal volt fenntartható. A pénzügyi egyensúlyi helyzetben a 2013. év végére bekövetkezett kedvező változást az adósságkonszolidáció és az önkormányzati feladatok jelentős részének állami átvétele együttesen eredményezte. Az Önkormányzat pénzügyi és vagyongazdálkodása részben felelt meg a jogszabályi előírásoknak.
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyében fekvő, több mint 9 ezres lakónépességű városi önkormányzat 2013-as költségvetési bevételei több mint 3,8 milliárd Ft-ot, költségvetési kiadásai több mint 3,4 milliárd Ft-ot tettek ki. A 2013. év végi mérleg szerinti vagyon közel 9,7 milliárd Ft volt, amely a 2011. év eleji állapothoz képest 34%-kal növekedett az ellenőrzött időszakban. A 2011-2013. évekre kiterjedő ellenőrzés keretében az ÁSZ megállapította, hogy az Önkormányzat pénzügyi gazdálkodása a jogszabályi előírásoknak – a szabályozottsággal, a költségvetés tervezésével, és az előirányzatok módosításával kapcsolatos hiányosságok miatt – részben felelt meg. A 2013. évi költségvetési rendeletben a működési egyensúlyt 191,4 millió Ft működőképesség megőrzését szolgáló kiegészítő támogatás tervezésével biztosították. A támogatás megítéléséről szóló döntést megelőzően e bevételi előirányzat tervezése közgazdaságilag nem volt megalapozott.
Az Önkormányzat pénzügyi kapacitása 2011-2012 között negatív volt, a képződött működési jövedelem nem nyújtott fedezetet a tőketörlesztési kötelezettségekre. Az ellenőrzött időszakban folyamatosan vettek igénybe munkabér-, valamint támogatás-megelőlegezési és folyószámlahiteleket, ezen túl 2011-2012-ben összesen 140,5 millió Ft kölcsön felvételére került sor. A polgármester a jogszabályi előírás ellenére nem tájékoztatta a Pénzügyi Bizottságot az Önkormányzat 60 napon túli lejárt szállítói tartozásállománya fennállásáról. A pénzügyi egyensúlyt befolyásoló kockázatokat nem teljes körűen azonosították. A gazdálkodás során nem biztosították maradéktalanul az integritás érvényesülését.
A vagyon összetételének és nagyságának változását eredményező döntések és azok végrehajtása, továbbá a vagyonkimutatás tartalma és felépítése részben felelt meg a jogszabályi előírásoknak. Az összevont beszámoló mérlegeiben az eszközöket és a forrásokat a jogszabályban és a belső szabályzatban előírtak ellenére leltárral teljes körűen nem támasztották alá. Nem biztosították az ingatlankataszter és a földhivatali ingatlan-nyilvántartás adatainak egyezőségét. Az eredményszemléletű számvitel bevezetésével kapcsolatos jogszabályban előírt feladatokat teljes körűen nem hajtották végre. A 2012-2013. évi mérlegben az ellenőrzés által feltárt számviteli hiba jelentős összegűnek minősült. A kizárólagos önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok üzleti terveit, éves beszámolóit, a közhasznúsági és könyvvizsgálói jelentéseket a Képviselő-testület elfogadta. Az Önkormányzat a részesedések mérlegadatait az ellenőrzött időszak egyik évében sem értékelte egyedileg.
Mellékelt dokumentum az alábbi linken elérhető:
https://drive.google.com/file/d/0ByHAZUrpBd-LdW5yX1lVUnBJX1U/view?usp=sharing