Vivid - VirtueMart Template

Friss Hírek

LÁTOGATÁS SZENTEGYHÁZÁN HATÁRTALANUL

A Szerencsi Szakképző Iskola tanárai és diákjai erdélyi kiránduláson vettek részt 2015. május 26. és 30. között, a szentegyházi Gábor Áron Líceumot látogattuk meg, amelynek csoportja áprilisban járt iskolánkban. Május 26-án reggel 5 órakor indult a buszunk az iskola elől. Több órás utazás után Nagyvárad és Kolozsvár érintésével jutottunk el Segesvárra, ahol körbesétáltunk a középkori hangulatú szász óvárosban. A pihenő után folytattuk utunkat Szentegyháza felé, így délután 6 óra körül érkeztünk meg. Meleg vacsorával és nagy szeretettel fogadtak bennünket.

Másnap esős napra ébredtünk, de ez a nap is sok látnivalót tartogatott, hiszen délelőtt Nagy Eszter tanárnő előadásán vettünk részt, amelyből megismerhettük a Gábor Áron Líceum és a település történetét, majd az iskolaépületet jártuk végig, megnéztük a könyvtárat, a magyar szaktermet, a tanműhelyeket. Legérdekesebb az öntőműhely volt, amelyben még harangot is öntöttek néhány éve. Különleges látványosság az iskolában a néprajzi gyűjtemény és a kismesterségek gyűjteménye, amelyek egy tájháznak is beillő épületben kaptak helyet az udvaron. A napi programunk a színházban folytatódott, a Bartók Béla Művelődési Házban Sarkadi Imre Elveszett paradicsom című darabját tekintettük meg a Ködszurkáló Kisszínház lelkes amatőr színészeinek előadásában. Szentegyházával való ismerkedésünk következő állomása a Múzeum Szálló volt, amely a Szentegyházi Gyermekfilharmónia énekkarának és zenekarának székhelye is. Megismertük a Fili alapítóját és motorját, Haáz Sándor tanár urat, részt vehettünk a fúvósok próbáján, majd az épületet jártuk be, amelyet hagyományos székely bútorokkal és szőttesekkel rendeztek be. Tanár úr pedig az általa kitalált és megvalósított kalandcsűrbe vitt el minket, amely egy régi pajtában berendezett ügyességi akadálypálya, amelyet a vállalkozó kedvűek ki is próbálhatták. A település lövétebányai részén iskolamúzeumot rendeztek be a helyiek egy régi iskolaépületben. Az 1950-es éveket idéző tanterem, valamint a korabeli sólyom és pionir egyenruhák igazi meglepetéssel szolgáltak tanulóinknak. Később egy székely ezermesterhez látogattunk el. Demeter Márton bácsi családja posztóványolással foglalkozott, ezért kertjében elkészített egy ványoló szerkezetet, hogy unokáinak is meg tudja mutatni a mesterség fogásait. Márton bácsi az elektromos áramot is megtermeli magának a telkén átfolyó gyors sodrású patakon, és még a medve is szívesen betér hozzá. Csütörtökön sem volt hozzánk kegyes az időjárás, hűvös, ködös idő volt. Ennek ellenére jó hangulatban keltünk útra Szejkefürdő felé, ahol Orbán Balázs síremlékénél, aztán Farkaslakán Tamási áron sírjánál helyeztünk el koszorút. A parajdi sóbánya volt utunk következő állomása, „a város a föld alatt”, ahogy egyik tanulótól hallottam. Szovátán kellemes sétát tettünk Medve-tó körül. Visszafelé Korondon álltunk meg, hogy emlékbe csodálatos korondi kerámiát vásároljunk. A napi fáradtságot Homoródfürdőn a wellnessfürdőben pihenhette ki a csapat, örömmel próbálták ki a gyerekek a szaunát és a sós medencét. Pénteken újabb hosszú út várt ránk. A csíksomlyói kegytemplomhoz mentünk el, és megtöltöttük palackjainkat a Barátok feredője forrásnál borvízzel. A Békás-szoros volt következő úti célunk, ahová egy hosszú szerpentines emelkedő után jutottunk el. Végigsétáltunk a 200-300 m magas sziklafalak között, ezután a Gyilkos-tónál álltunk meg hosszabb pihenőre. Szentegyházára a Bucsin-tetőn és Székelyudvarhelyen át jutottunk vissza. Vacsora előtt Máthé István igazgató elbúcsúzott csoportunktól, megajándékozta a kísérő tanárokat, Kovács Julianna igazgató átadta a szerencsi iskola ajándékait. A diákok energiájából este még egy focimeccsre is futotta. Szombaton reggel 9 órakor indultunk haza és este 8 órakor érkeztünk haza épségben, hogy viszontláthassuk szeretteinket a Szerencsi Szakképző Iskola előtt. Így ez a kirándulás minden felnőtt és diák számára maradandó élmények és hasznos ismeretek forrásává vált. Albók-Márton Rita