Vivid - VirtueMart Template

Friss Hírek

LIDL MEGTÉVESZTÉS: 186 MILLIÓ FORINTOS BÍRSÁG TELJES KIŐRLÉSŰ TERMÉKEK MIATT

A Gazdasági Versenyhivatal február 13-án bejelentette, hogy a Lidl Magyarország több "teljes kiőrlésűként" reklámozott termékével kapcsolatban megtévesztő kommunikációt folytatott, ezért 186 millió forintos bírságot szabott ki a vállalatra, mely országszerte mintegy 200 áruházat üzemeltet.
A GVH 2024 januárjában indított vizsgálatot a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. ellen, mert feltételezte, hogy a cég négy, "teljes kiőrlésű" jelzővel forgalmazott terméke (teljes kiőrlésű nosztalgia kifli, PurPur teljes kiőrlésű stangli, teljes kiőrlésű pogácsa magvakkal és teljes kiőrlésű kakaós csiga) valójában kevesebb teljes kiőrlésű lisztet tartalmazott, mint finomlisztet.


A GVH vizsgálata igazolta a gyanút: a Lidl megtévesztette a fogyasztókat azáltal, hogy a termékek nevével ellentétben azok összetétele nem felelt meg a "teljes kiőrlésű" megnevezésnek. Az érintett termékekben a liszt csupán 30-33 százaléka volt teljes kiőrlésű, a többi finomlisztből készült, amely kevésbé előnyös egészségügyi szempontból.
A hatóság hangsúlyozta, hogy "teljes kiőrlésű" megjelöléssel ellátott terméknek legalább 50 százalékban teljes kiőrlésű lisztet kell tartalmaznia. A GVH figyelembe vette, hogy a jogsértő gyakorlat hosszú ideig tartott és sok fogyasztót érintett, beleértve a sérülékenyebb csoportokat, például cukorbetegeket és inzulinrezisztenseket.
A GVH felhívta a vállalkozások figyelmét arra, hogy a kereskedelmi kommunikáció során figyelembe kell venniük, hogyan értelmezik a fogyasztók az üzeneteiket, és nem várható el, hogy a fogyasztók maguk járjanak utána az állítások valóságtartalmának. Különösen fontosak az egészségre gyakorolt hatásokkal kapcsolatos állítások, mivel ezek a speciális étrendet követő fogyasztói csoportokra nagyobb hatással lehetnek.

 Reagált a Lidl

A Lidl Magyarország közleményében kifejtette, hogy felelős vállalatként folyamatosan dolgoznak az egészségtudatos táplálkozás népszerűsítésén, és arra törekszenek, hogy minőségi termékeikkel támogassák a vásárlókat a tudatos döntések meghozatalában. Az áruházlánc helyben sütött pékáru részlege számos alternatívát kínál.
A Lidl szerint a GVH négy terméküket vizsgálta, és megállapította, hogy a Lidl hibázott, amikor "teljes kiőrlésű" jelzővel forgalmazta ezeket a termékeket. Az érintett termékek beszállítói szerződésben garantálták a teljes kiőrlésű megnevezés jogszerű használatát. A Lidl szerint a termékek teljes kiőrlésű liszt tartalmát úgy határozták meg, hogy az ízélmény is megmaradjon. Hozzátették, hogy a magyar piacon elérhető teljes kiőrlésű termékek eltérő mértékben tartalmaznak teljes kiőrlésű lisztet, és a jogszabályok csak a kenyér esetében tartalmaznak előírásokat erre vonatkozóan. A Lidl nem ért egyet a GVH határozatával.



 

Forrás

Online televízióadás

online television

Hirdetések

FELHÍVÁS

 

                 

FELHÍVÁS

Hirdetés

mecenatura logoA Globo TV médiaszolgáltatási tevékenységét a
Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja

Globo Heti Műsorújság

Hétfő

07:00 Globo Magazin

08:00 Tanulószoba

10:00 Kvantum

11:00 Szent István TV - új adás

12:00 Székelyföld Magazin - új adás

13:00 Generációnk

14:00 Diagnózis

15:00 Középsuli

16:00 Sport Társ

17:00 A Doktor - új adás

17:30 Mese Délelőtt

18:00 Globo Portré

19:00 Globo Magazin

20:00 Szerencsi Hiradó

 

SFbBox by afl odds

Today 94

Yesterday 388

Week 859

Month 10759

All 875757

Currently are 81 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions