Friss Hírek
TÖBB CSOKOLÁDÉFIGURA KÉSZÜLT DIÓSGYŐRBEN
- Részletek
- Kategória: GloboTV hírek
- Készült: 2019. december 27. péntek, 15:20
- Megjelent: 2019. december 27. péntek, 15:20
- Írta: dankoviki
- Találatok: 730
A Nestlé diósgyőri csokoládé üzemében az idén a karácsonyi szezonra közel kétezer tonna terméket állítottak elő, amely több mint 25 millió csokoládéfigurát jelent. A termelés volumene 11 százalékkal nőtt 2018 hasonló időszakához képest - közölte a vállalat az MTI érdeklődésére. A cég a növekedést elsősorban a Smarties márkán bevezetett újításokkal magyarázta. Közölték: a téli meglepetések mintegy 22 féle formából készülnek, amely tíz márkanév alatt 70 féle különböző terméket jelent. A gyártást a Smarties márka uralja, aránya idén 55 százalék. A vállalat által gyártott termékek közel 90 százaléka, több mint 1700 tonna exportra készült, a külföldre szállított termékek mennyisége tavalyhoz képest 13 százalékkal nőtt. A legnépszerűbbek idén is a mikulás figurák, amelyekből 19 országba szállítanak, a termékek immár 23 országba jutnak el. A téli csokoládéfigurák gyártása általában tavasszal kezdődik és szeptemberig tart, a karácsony előtti időszakban már húsvéti figurákat gyártanak. A karácsonyi szezonra átlagosan 400 ember dolgozik a termelésben. Húsvétra pedig novemberben-decemberben 400-450 ember munkálkodik. Kitértek arra is, hogy a Smarties receptúráján jelentős változtatásokat vezettek be idén, annak cukortartalmát 6 százalékkal csökkentették, a proteintartalmát pedig megduplázták. A tervek szerint a Nestlé globális vállalásait támogatva jövőre a diósgyőri gyárban a műanyag csomagolásokat papír alapúra váltják. A Nestlé Hungária Kft. tavalyi értékesítésének nettó árbevétele 137 milliárd forint volt, az azt megelőző évben 126 milliárd forintot tett ki. A belföldi értékesítésből származó árbevétel 2018-ban 56 milliárd forint fölé emelkedett az előző évi 53 milliárd forintról. A vállalat adózott eredménye tavaly 4,6 milliárd forintra nőtt, egy évvel korábban 3,5 milliárd forint volt.